Thursday, December 31, 2015

Vana-aasta õhtu blogimeem

See on üks tore meem, mis ühel või teisel kujul blogides ringleb. Täitsin seda ka eelmisel aastal, aga inglise keeles (vaata siit). Ideaalis võiks see olla alus aastatepikkusele traditsioonile, aga eks näis. Igal juhul leian, et need küsimused on headeks pidepunktideks mööduva aasta üle mõtlemiseks ka neile, kes blogi ei pea või pole nii mainstreamid, et asjaga kaasa minna.
2015 oli kummaline aasta. Tegelikult tundub, nagu selle aasta sisse oleks mahtunud kaks aastat - mai lõpuni kestnud Lõputu Ahastus, millest ma ei mäleta suurt midagi muud peale oma arvutiekraani. Oli neli töökohta ja päris palju 14-tunniseid tööpäevi nädala sees ja magistritöö kirjutamine nädalavahetustel. Kindlasti toimus ka põnevaid asju, aga nende kuude jäetud trauma on enamuse mälestusi minu jaoks kokku sulatanud.
Siis tuli suvi, kooli lõpp, Keiu pulmadeks valmistumine, Austriasse kolimiseks valmistumine, pikad suvepäevad Treimanis, pea kolmenädalane ringireisimine Teresaga, Keiu tüdrukuteõhtu, Keiu pulm, minu kolimine, Austria aeg, tagasikolimine, tööleasumine, K, Tartu-Pärnu vahel pendeldamine (hehe, alguses tahtsin kirjutada "blenderdamine", ma olen ilmselgelt oma uue blendri üle väga elevil) ja kõige selle vahel enda taasleidmine ja mingi tasakaalu taastamine.
Emotsioonide spekter polnud sellel aastal kahtlemata nii lai kui eelmisel, aga see oli mõnes mõttes väga hea. Sai seda katust juba sõidutatud ka.

Aga igatahes, postituse mõte pidi ju hoopis mujal olema. Tõlkisin meemi eesti keelde ja siin ta on:

1. Mida sa tegid aastal 2015, mida sa varem teinud pole?
Magistrikraadi saamine oli suht uus asi. Alpides suusatamine! (okei, "suusatamine"). HIV-test, millele järgnes kopsuröntgen, millele järgnes polikliinikus ära minestamine (au pairiks ei ole lihtne saada). Pulmas käisin ka esimest korda elus.

2. Kas pidasid kinni oma uusaastalubadustest ja kas sa plaanid neid ka järgmisel aastal anda?
Ma ei mäleta, kas ma selle ametliku uusaastalubadusena vormistasin, aga tahtsin maijooksu distantsi alla 40 minutiga läbida ja see õnnestus!
Järgmiseks aastaks lubasime Teresaga igal maarjapäeval punast veni juua - neid päevi on lausa kuus - ja kui vähegi võimalik, siis skaibi vahendusel koos. Eks ikka selleks, et tanu alla saada.

3. Kas keegi su lähedastest sai lapse?
Ei. Igav!

4. Kas keegi su lähedastest suri?
Õnneks mitte.

5. Mida sa sooviksid et sul oleks aastal 2016, mida sul 2015. aastal ei olnud?
Ma päris tõsiselt soovin et mul oleks inimeste jaoks rohkem aega olnud, eriti aasta esimesel poolel.

6. Milliseid riike sa külastasid?
See oli naljakas aasta, sest ma käisin lausa kolm korda Austrias. Ja lugesin ära, et lendasin vist sama palju kordi kui ülejäänud elu jooksul kokku - 10 korda. Lisaks sai käidud veel Rootsis, Lätis ja Saksamaal, põhimõtteliselt Leedus ka.

7. Milline 2015. aasta kuupäev jääb sulle igaveseks meelde ja miks?
See päev enne Keiu pidu, 4. september, sest siis toimus suur pööre ja ma hakkasin ennast taas üle painavalt pika aja jälle iseendana tundma.

8. Mis oli su selle aasta suurim saavutus?
Ju see vist see paber oli, kus seisab, et ma nüüd kõigi Artside Master olen.

9. Mis oli su suurim ebaõnnestumine?
Nagu ei tulegi midagi kolossaalset ette. Võib-olla ehk see, et C arvas, et me abiellume (kuigi ma olen üsna kindel et ta tundis minu vastu sama suurt tõmmet kui ma tema vastu, ehk siis üldse mitte, aga igav oli) ja ma arvasin, et me teeme niisama naltsi ja siis tuli suuuuuuur draama ja siis ta ei rääkinud muga pool aastat. Üldse oli sel aastal tarbetult palju draamat. Seega, for future reference, kui keegi peaks mind kunagi kosida tahtma, tehke seda siis nii, et ma ka aru saan.

10. Kas sa põdesid mõnd haigust või vigastasid end?
Suusatades kogesin paar korda gravitatsiooni ja sain jalale suure sinika, mis oli täpselt Austraalia kujuga, ja siis oli muidugi mu graatsiline langemine Tallinna trammiteele aasta lõpus, aga ei midagi erilist.

11. Mis oli parim asi, mille ostsid?
Mu maailma kõige ilusam Mika disainitud Swatchi käekell, mille endale kooli lõpus kinkisin. See on ilmselt kõige ilusam asi, mis mul iial olnud on.

12. Kelle teod väärisid tunnustust?
Kõigi! Mu elus on endiselt erakordselt erakordsed inimesed ja kui ma hakkaks kõiki eraldi välja tooma, siis on oht, et unustaksin kellegi ära ja siis ta arvaks, et ma ei tunnustagi teda. Aga siiski tahaksin lõigata oma tunnustusepirukast eriti mahlase tüki ja ulatada selle koos tassi (Iiri) kohviga oma "väiksele" vennale, kes sellest aastast Tartu ülikooli arstiteaduskonnas õpib. Vot milline nohik!

13. Kelle käitumine tekitas sus tülgastust ja kurvastust?
Inimeste. Inimesed generaalplaanis kurvastasid ja tülgastasid mind sellel aastal oma valimatu heitimise ja lahmimisega rohkem kui ühelgi varasemal aastal.

14. Millele kulus enamik su rahast?
Lennupiletitele :D Ma ostsin mingi kahe kuu jooksul reaalselt peaaegu 700 euro eest lennupileteid ja osad ei läinud isegi käiku. Naersime, et võin ennast nüüd turvaliselt tunda, kuna kui minuga peaks midagi juhtuma, siis AirBaltic ikka märkab, kui ma mõnda aega pileteid pole ostnud.

15. Mis sind väga väga väga elevile ajas?
Mulle tundub endiselt, et kasutasin kõik kangemad elevusemolekulid eelmisel aastal ära ja olin sel aastal ainult mõõdukalt elevil. Siiski - kui Mats aasta alguses kirjutas, et plaanib Keiu kätt paluda, siis ma olin küll TÄIEGA elevil.

16. Milline laul jääb sulle alati 2015. aastat meenutama?
See on ka keeruline, sest nii silmapaistvaid laule nagu polnud. Küll aga jääb New Radicalsi "You get what you give" meenutama seda kuidas me Teresaga mööda augustikuiselt kottpimedaid maanteid sõitsime ja sellele kaasa laulsime. Ja natuke jääb meenutama ka Adele'i "Someone like you". Sellega seondub üks täiega naljakas lugu, aga ma ei viiiiiiitsi seda kirja panna, vähemalt mitte tahvlis. Kes kuulnud pole, siis küsige. Mulle meeldib lugusid rääkida.

17. Võrreldes eelmise aastaga, kas sa oled:
i. õnnelikum või kurvem? Ma arvan, et stabiilsemalt õnnelik
ii. kõhnem või paksem? Kaks nädalat pole trenni tehtud ja kaal räägib suht sama juttu kui eelmisel aastal, aga ma julgeks pakkuda, et paremas vormis
iii. rikkam või vaesem? Konkreetselt numbreid vaadates vist veits vaesem, aga kuna mul on nüüd püsiv sissetulek ja mind ei oota kuu aja pärast ees suusareis, siis generaalplaanis rikkam

18. Mida sa soovid, et oleksid rohkem teinud?
Raamatuid oleks võinud rohkem lugeda.

19. Mida sa soovid, et oleksid vähem teinud?
Tööd. Kuigi ma ei tea, kuidas see võimalik oleks olnud.

20. Kas sa armusid kellessegi 2015. aastal?
Ma armun põhimõtte pärast igal aastal kellessegi. Kas või väljamõeldud tegelasse või mitu korda samasse inimesesse (või 2 in 1).

21. Mis oli su lemmik telesaade?
Jõudsime lõpuks "Firefly" vaatamiseni. Ja John Oliverist ei saa ka üle ega ümber. Kuigi kumbki pole vist tehniliselt telesaade.

22. Kas sa vihkad kedagi, keda sa eelmisel aastal ei vihanud?
Ikka neid samu, keda eelmisel. Ok ok, tegelikult ma otseselt ei "vihka" kedagi, aga mõned inimesed ajavad õlgu väristama küll.

23. Mis oli parim raamat, mida lugesid?
Kui ma tahaks nüüd eriti mainet hoida, siis ütleksin, et "Sõda ja rahu", mille lugemiseks kulus mul ainult... pool aastat. Aga tegelikult Paula Hawkinsi "The girl on the train" ehk "Tüdruk rongis" oli ka nii põnev, et ma üle mitme aasta ei suutnud raamatut käest panna enne kui see läbi sai.

24. Mida sa tahtsid ja said?
Blenderit! Olgu, kui mittemateriaalsetest asjadest rääkida, siis ma väga tahtsin, et vähemalt Teresa mu elust kuhugi ei kaoks ja siiani see on õnnestunud. Kohtusime sel aastal lausa neli korda ja skaipisime sügisest alates peaaegu igal nädalal.

25. Mis oli sellel aastal su lemmik film?
Midagi sellel aastal nähtust ei jätnud nagu surematut mälestust. "Serenity" oli päris hea, aga kindlasti mitte uus.
Kõige halvema emotsiooniga lahkusin "50 halli varjundi" vaatamiselt. Esimest korda elus vist tekitas minus üks film sellist tülgastust, et tahtsin poole pealt lahkuda (jah, ma tean, et ma olen külma südamega ja ei tea, mis romantika on).

26. Mida sa oma sünnipäeval tegid ja kui vanaks sa said?
Sain sellel aastal 17 ja tähistasin seda reisiga Viini (lennupiletid!). Rohkem kirjutasin sellest siin.

27. Mis on üks asi, mis oleks su aasta oluliselt nauditavamaks muutnud?
Oskus minevikul minna lasta ja tulevikul tulla lasta.

28. Mis sind mõistuse juures hoidis?
Kevadel kindlasti need hommikused trennid. Ilma nendeta oleksin ilmselt end koos arvutiga aknast alla heitnud. Siis läks elu oma vana hea mõistusevabaduse juurde tagasi.

29. Milline kuulsus / avaliku elu tegelane sulle kõige enam meeldis?
Eks ikka Mika ja John Oliver. Ja lisaks armusin totaalselt Lilly Singhi ehk YouTuberisse kasutajanimega iisuperwomanii.

30. Kes oli parim inimene, kellega sa tuttavaks said?
Tõele au andes ma väga palju päris uusi inimesi mu ellu ei tulnudki. Aga üks eredamaid on kindlasti Charlotte. Ja ta on sõna otseses mõttes parim, sest ta on nii väike, et ei oskakski midagi muud kui hea olla.

31. Pane kirja üks oluline eluõppetund, mille 2015. aastal said?
Eks vist see, et emotsioonide najal tasub teha otsuseid, mis mõjutavad maksimaalselt ühte kuud su elust.

33. Tsiteeri laulusõnu, mis selle aasta kokku võtavad:
See oli nii keeruline! Proovisin isegi seda, et panin playlisti shuffeldama ja mõtlesin, et tsiteerin esimest laulu, mis tuleb. Sellisel juhul oleks see: Dayum! That white girl got some ASS, aga see pole nagu päris õige.
Seega, soovimata endast mitte liiga palju ära anda, aga püüdes siiski enese vastu ausaks jääda:
Are you so strong or is all the weakness in me?

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....